dimecres, 29 de gener del 2014

Què t'agradaria que recordés de tu?

Què t’agradaria que jo recordés de tu? Era la pregunta que em va fer aquella tarda d'estiu poc abans que cel i mar comencessin a diluir-se en un sol espectre blau fosc  i els fanals del passeig  comencessin a encendre’s  amb intermitència; ara uns, ara altres.
La pregunta restà suspesa a l’aire tebi del capvespre. Em mirà per sota del llarg serrell que gairebé li tapava els ulls i en les seves ninetes vaig captar un cert allunyament després d’haver pronunciat la pregunta, com si el fet d’haver-la dit ja fos cosa del passat i li importés poc la resposta.  No la hi vaig respondre. Aviat ella començaria el torn de nit i aviat jo retornaria a l’obrador on m'hi deixava part de les hores de la nit i de la matinada.



L’endemà tornarien les hores en què els nostres cossos es buscarien en un delit  exasperat, en una goluda resolució per explorar tot allò que ens pertanyia com éssers únics i que exposàvem a la golafreria de l’altre. Més tard amb els cossos laxos, sense cap més preocupació que aferrar-nos a les hores suspeses que encara ens pertanyien, retornaríem lentament als capvespres del passeig i abans que cel i mar comencessin a diluir-se en un sol espectre blau fosc, pronunciaríem una nova pregunta que quedaria flotant en la tebior dels capvespres d’aquell estiu. I tot això passaria poc abans que els fanals del passeig comencessin a encendre’s amb intermitència; ara uns, ara altres.

Carme Andrade

2 comentaris:

  1. De tu recordaria el somriure, els instants de dubte, el somriure còmplice, la bellesa compartida... i sobretot, l'hora i el lloc de la propera trobada.

    Fita

    ResponElimina
  2. Ostres, el Xavier, que concret! I l'hora i el lloc diu. Bé, jo recordaré la poesia, la fotografia i la teva amistat.
    Per cert, Carme, he llegit Sukkwan Island del David Vann. En vas fer una entrada fa mesos i el recomanaves. Només puc donar-li un qualificatiu molt vist ja: Boníssim! I sabent part de la història de l'escriptor, molt més encara.

    ResponElimina