divendres, 8 de juny del 2012

Petit homenatge a Ray Bradbury

Ahir es va morir Ray Bradbury i justament Fahrenheit 451 és el llibre que tinc a la tauleta de nit aquests dies. La veritat és que el tinc molt subratllat i m'agradaria compartir amb vosaltres alguns fragments que ens fan pensar:
He pensat en els llibres. I me n'he adonat, no se m'havia acudit mai, que rere cadascun d'aquells llibres hi ha un home. Un home que el va pensar.Un home va estar-se molt de temps a posar-lo per escrit.../...Potser a algun home va costar-li tota la vida escriure alguns dels seus pensaments, anar mirant el món i la vida al seu voltant, i jo hi vaig arribar en un parell de minuts i, bum!, tot a can pistraus.../... (El bomber, piròman de llibres)
La noia? Una bomba de rellotgeria.../...No volia saber com es feia una cosa, sinó per què.I això pot ser força molest.Comences a demanar el perquè de moltes coses i, de fet, si t'hi dediques, acabes convertit en un infeliç.../...(Un altre bomber)

Ja veieu que si el llibre és del 1953, tot el que va preveure té força vigència, o no?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada